Lizardman Hunter

Post Reply
User avatar
samuelch
Posts: 1605
Joined: Thu May 01, 2014 7:43 am
Location: Batavia

Lizardman Hunter

Post by samuelch » Tue Apr 24, 2018 1:23 pm

A very agile lizardman. It has sticky hands like gecko that allow them to walk on any terrain. Medium hp. Light spear throw attack.
My pfp is made by Chiefchirpa.
Hugs and love FUR eFURRYone!Murr

User avatar
General Brave
Posts: 4534
Joined: Thu Oct 19, 2017 3:12 am
Location: The Four Point Military Academy.

Re: Lizardman Hunter

Post by General Brave » Tue Apr 24, 2018 1:32 pm

Every Terrain? You should really give stats. And can you provide an image.
Wise, Might, Loyalty. Forever stands Warfell.

User avatar
samuelch
Posts: 1605
Joined: Thu May 01, 2014 7:43 am
Location: Batavia

Re: Lizardman Hunter

Post by samuelch » Tue Apr 24, 2018 1:38 pm

Cost: 2
Hp: 20
Power: 6
Range: 3
Armor: 0
Armor pierce: 2
Speed: 4
Sight: 4
Bonus against archer.
My pfp is made by Chiefchirpa.
Hugs and love FUR eFURRYone!Murr

User avatar
Skelegonsans
Posts: 921
Joined: Sun Aug 14, 2016 7:52 pm
Location: Miguel Pereira, Rio de Janeiro, Brazil

Re: Lizardman Hunter

Post by Skelegonsans » Wed Apr 25, 2018 8:27 pm

If I understand the concept of the unit, it should probably be a kobold then. Y'know, kobolds are small and agile while lizardmen are big and brute, at least that was what was suggested in the race topic. Just renaming it to Kobold Hunter is enough though. Or make it a higher cost, tougher unit works too. The unit idea is nice though. Kinda like a cheaper headhunter of sorts.
"I'm sorry, but there was never enough room on this stage for both of us!"
(Yeah, guess which is one of my favorite UCN characters :lol: )

User avatar
General Brave
Posts: 4534
Joined: Thu Oct 19, 2017 3:12 am
Location: The Four Point Military Academy.

Re: Lizardman Hunter

Post by General Brave » Sat Aug 04, 2018 7:37 pm

let's see.
Wise, Might, Loyalty. Forever stands Warfell.

User avatar
Savra
Posts: 3698
Joined: Wed Aug 01, 2018 6:21 pm

Re: Lizardman Hunter

Post by Savra » Sun Sep 02, 2018 8:58 pm

This? Looks more like a iguana though.
Attachments
Lizards hunter.png
Lizards hunter.png (1.8 KiB) Viewed 1252 times

User avatar
General Brave
Posts: 4534
Joined: Thu Oct 19, 2017 3:12 am
Location: The Four Point Military Academy.

Re: Lizardman Hunter

Post by General Brave » Sun Sep 02, 2018 9:20 pm

Definitely what is needed.
Wise, Might, Loyalty. Forever stands Warfell.

User avatar
godOfKings
Posts: 2072
Joined: Fri Sep 22, 2017 4:50 pm

Re: Lizardman Hunter

Post by godOfKings » Mon Sep 03, 2018 10:21 am

Make spear face up instead
There is no place for false kings here, only those who proves themselves to b the true kings of legend, or serves under me

For I watch over this world looking for those worthy to become kings, and on the way get rid of the fakes and rule over the fools

User avatar
Skelegonsans
Posts: 921
Joined: Sun Aug 14, 2016 7:52 pm
Location: Miguel Pereira, Rio de Janeiro, Brazil

Re: Lizardman Hunter

Post by Skelegonsans » Wed Sep 05, 2018 12:43 pm

yeah, make the spear face up, looks a bit better, other than that the image looks really good
"I'm sorry, but there was never enough room on this stage for both of us!"
(Yeah, guess which is one of my favorite UCN characters :lol: )

User avatar
Savra
Posts: 3698
Joined: Wed Aug 01, 2018 6:21 pm

Re: Lizardman Hunter

Post by Savra » Wed Sep 05, 2018 3:56 pm

Whomever is good with the lizardmans armour plz add it to the pic so we have the upgraded from as well.
Attachments
Lizards hunter.png
Lizards hunter.png (1.82 KiB) Viewed 1031 times

User avatar
Skelegonsans
Posts: 921
Joined: Sun Aug 14, 2016 7:52 pm
Location: Miguel Pereira, Rio de Janeiro, Brazil

Re: Lizardman Hunter

Post by Skelegonsans » Mon Sep 10, 2018 2:26 am

eyy, nice my dude.
"I'm sorry, but there was never enough room on this stage for both of us!"
(Yeah, guess which is one of my favorite UCN characters :lol: )

User avatar
Savra
Posts: 3698
Joined: Wed Aug 01, 2018 6:21 pm

Re: Lizardman Hunter

Post by Savra » Mon Sep 10, 2018 5:15 am

Still needs armour variant I guess I might as well do it to.

User avatar
Savra
Posts: 3698
Joined: Wed Aug 01, 2018 6:21 pm

Re: Lizardman Hunter

Post by Savra » Tue Sep 25, 2018 3:48 am

I guess I'll try. How's this?
Attachments
Armoured lizardmen hunter.png
Armoured lizardmen hunter.png (1.69 KiB) Viewed 850 times

User avatar
General Brave
Posts: 4534
Joined: Thu Oct 19, 2017 3:12 am
Location: The Four Point Military Academy.

Re: Lizardman Hunter

Post by General Brave » Tue Sep 25, 2018 4:02 am

Definitely works.
Wise, Might, Loyalty. Forever stands Warfell.

User avatar
Savra
Posts: 3698
Joined: Wed Aug 01, 2018 6:21 pm

Re: Lizardman Hunter

Post by Savra » Tue Sep 25, 2018 4:34 am

Might give it different stats and maybe give those stats to the kobold skirmisher.

Cost:3
Hp:26-28
Atk:7-10
Rng:4-5
Sight:5-6
Spd:3- water:2- mountains:1
Arm:1-2
P.arm:4-5
Res:same as other lizardmen.

User avatar
Skelegonsans
Posts: 921
Joined: Sun Aug 14, 2016 7:52 pm
Location: Miguel Pereira, Rio de Janeiro, Brazil

Re: Lizardman Hunter

Post by Skelegonsans » Thu Oct 04, 2018 9:40 pm

Remember All lizardmen have a cost of 4.

The stats for this unit have already been suggested and agreed upon before if I'm not mistaken. It's in the bigger scaledfolk thread (didn't quote the post because it was very dang long :lol: )

"Lizardman Headhunter (new unit!):
Cost - 4 turns, Trainable at Fort, Keep
Hp - 24
Attack - 5
Range - 4
Actions/turn - 2
Armor - 0/3
Dodge Arrows - 15%
Speed - 3 (1 in water)
Sight - 6
Spell resist - 20%
Has 100% bonus to archers, dragons
Counts for new classification as Skirmisher, Amphibious unit

Elite Lizardman Headhunter (new unit!):
Cost - 4 turns, Trainable at Fort, Keep
Hp - 30
Attack - 7
Range - 5
Actions/turn - 2
Armor - 1/4
Dodge Arrows - 30%
Speed - 3 (2 in water)
Sight - 6
Spell resist - 30%
Has 100% bonus to archers, dragons
Counts for new classification as Skirmisher, Amphibious unit"
"I'm sorry, but there was never enough room on this stage for both of us!"
(Yeah, guess which is one of my favorite UCN characters :lol: )

User avatar
makazuwr32
Posts: 4210
Joined: Tue Oct 17, 2017 9:29 am
Location: Moscow, Russia

Re: Lizardman Hunter

Post by makazuwr32 » Fri Oct 05, 2018 4:58 am

I am working on rethinking of some scaledfolk stats because forumers want highborn as aka third tier of kobolds and lizardmen as demi elite units.
makazuwr32 wrote:
Mon Sep 16, 2019 7:54 am
Please when you ask to change something argument why do you want that change. ...
Put some numbers, compare to what other races have and so on. Some real info why it must be done.
© by Makazuwr32™.

User avatar
Skelegonsans
Posts: 921
Joined: Sun Aug 14, 2016 7:52 pm
Location: Miguel Pereira, Rio de Janeiro, Brazil

Re: Lizardman Hunter

Post by Skelegonsans » Tue Oct 09, 2018 9:30 pm

ohhh, so it would go normal kobold > armored > highborn via upgrades? I like it! much more simple than having to recruit two different castes of kobolds.
"I'm sorry, but there was never enough room on this stage for both of us!"
(Yeah, guess which is one of my favorite UCN characters :lol: )

User avatar
Savra
Posts: 3698
Joined: Wed Aug 01, 2018 6:21 pm

Re: Lizardman Hunter

Post by Savra » Tue Oct 09, 2018 11:49 pm

Umm, I think highborn were still separate but if that's preferd then so be it.

User avatar
Skelegonsans
Posts: 921
Joined: Sun Aug 14, 2016 7:52 pm
Location: Miguel Pereira, Rio de Janeiro, Brazil

Re: Lizardman Hunter

Post by Skelegonsans » Wed Oct 10, 2018 4:15 pm

Honestly I disliked highborns from the start. Having a second caste of low-cost units will inevitably result in one being outshined by the other at some point in the game. If highborns are better? produce only highborns instead of normal kobolds and you're set for low cost units. If normal kobolds are better? then highborns will never be used. And even if they're the same power than that's another reason to not waste time researching / building to get highborns. they just kinda lack a purpose in the race.
"I'm sorry, but there was never enough room on this stage for both of us!"
(Yeah, guess which is one of my favorite UCN characters :lol: )

Post Reply

Return to “Scaledfolk”